Fins al 44% dels resultats de les empreses depén del clima laboral. I el 60% de la productivitat laboral depén de la capacitat directiva del líder. Així ho va posar de manifest el reconegut consultor i conferenciant especialitzat en gestió d’equips i lideratge Juan Carlos Cubeiro en el transcurs d’una jornada d’innovació de Suma.
Esta trobada de caràcter intern, s’emmarca en unes jornades que Suma celebra periòdicament a fi d’enfortir els llaços entre l’equip, integrat per prop de 500 persones, i abordar temes relacionats amb la gestió, la innovació, la transformació i el canvi.”
L’era del “talentismo”
En esta ocasió, la trobada va comptar amb la participació de Juan Carlos Cubeiro, consultor de diverses empreses de l’Ibex 35 especialitzat en gestió d’equips, lideratge, talent i coaching, qui va posar sobre la taula la importància de la transformació del lideratge en les empreses i va destacar que ens trobem en l’era del “talentismo”.
Cubeiro va apuntar que “un cap no és el mateix que un líder i que un grup de persones no és sinònim d’equipo” i, a este respecte, va actual modelo de gestión de SUMAi la seua capacitat d’adaptació als reptes de l’entorn: “Tenemos molt que aprendre de Suma, perquè l’important ja no és només el que es fa sinó també “cómo” es fa, des de l’excel·lència i l’humanismo”.
Cubeiro va emmarcar la importància del lideratge en la necessitat de passar de caps tradicionals a “gestores d’equipos” i, en este sentit, va afirmar que el 90% del que aprenem en termes de talent depén dels caps. El lideratge no és tindre la vara de comandament, sinó “un talent per a influir decisivament en els demás”, va afegir.
Així, Cubeiro va destacar aspectes tan reveladors com que el 60% de la productivitat d’una empresa depén de la capacitat directiva del líder i que fins al 70% de la gent que abandona una empresa és pel seu cap (que no líder) . Per això, “es fonamental passar de caps amb J a caps amb G, generadors de capacidad”, va apuntar.
Jornades d’innovació en Suma
Les jornades o desdejunis d’innovació En Suma són un dels elements que Cubeiro va destacar a l’hora de valorar l’actual model de gestió en l’organisme.
Es tracta d’unes jornades que l’organisme de gestió tributària celebra amb una periodicitat mensual o bimensual i a les que en cada edició es convoca a aproximadament a un centenar de treballadors procedents de distints departaments perquè hibriden i enfortisquen els llaços d’equip, a més d’aprendre de l’experiència i el saber fer dels distints experts invitats.
En el transcurs d’estos desdejunis d’innovació i treball, distints equips organitzats com xicotetes startups i integrats per un màxim de 6 persones de distints departaments de SUMA presenten un projecte davall la metodologia del Pitch Elevator. Projectes d’innovació dissenyats per ells mateixos a fi de millorar la qualitat, el servici, l’eficiència i el compromís social de l’organisme.
Nou Elevator Pitch
De moment, entre els projectes presentats pels propis treballadors de SUMA, ja hi ha tres que s’estan posant en marxa en estos moments. En esta ocasió, el projecte presentat va ser el d’una aplicació mòbil de Suma que complemente l’activitat de l’actual web i que permeta als usuaris registrar-se, pagar i accedir als seus rebuts o notificacions en a penes uns clicks i des de qualsevol lloc.
A este respecte, el director general de SUMA, Manuel Bonilla, que va aprofitar per a agrair a tots els companys els resultats dels últims mesos, va avançar que este últim projecte presentat es posarà en marxa en breu. Bonilla va tancar l’acte amb una cita que sol transmetre a les persones del seu equip: “Si vols anar ràpid veu només, si vols arribar lluny camina en equip perquè “en SUMA sumem tots”.