Suma Gestió Tributària ha tancat la campanya de recaptació de l’IBI, IAE i altres taxes municipals de 2018 amb una recaptació de més de 470,5 milions d’euros, la qual cosa representa un percentatge de recaptació net del 92,09% a favor dels 139 ajuntaments de la província que tenen delegada en l’organisme la gestió i el cobrament dels seus impostos i taxes municipals.
Amb estos resultats, gràcies a l’ampliació de servicis, els nous canals d’atenció tant presencials com digitals per a donar més alternatives i facilitar les gestions als contribuents i les campanyes de comunicació, l’organisme ha aconseguit superar per primera vegada en la seua història el 92% de recaptació en període de cobrament voluntari (dins de termini), el que implica 9 milions d’euros més per als ajuntaments i menys contribuents afectats per recàrrecs en els seus rebuts.
Més ingressos i estalvi per als ajuntaments
Així mateix, i gràcies a les successives baixades de les taxes de servici als ajuntaments promogudes per Suma en estos dos últims exercicis, els ajuntaments podran estalviar enguany aproximadament un milió d’euros.
El president de la Diputació d’Alacant, Cèsar Sánchez, va posar en valor la important transformació digital realitzada per l’organisme “per a oferir més facilitats i alternatives als contribuents, als que per descomptat cal agrair la seua alta conscienciació tributària i el seu compromís amb els seus ajuntaments”.
Per la seua banda, el vicepresident de la Diputació i al mateix temps de Suma, Alejandro Morant, va destacar la introducció dels nous servicis introduïts per l’organisme “per a poder brindar les màximes facilitats als contribuents a l’hora de realitzar les seues gestions”.
Més servicis i digitalització
Més accessibilitat, Més facilitats. Més flexibilitat. Més canals d’atenció alternatius. Més servici per als contribuents estrangers. Més publicitat i comunicació. Són alguns dels factors que, junt amb la consciència tributària dels contribuents, han permés aconseguir estos resultats històrics de recaptació durant el període de cobrament sense recàrrec.
La millora de les funcionalitats del web, la seua major usabilitat, l’adaptabilitat del seu disseny a qualsevol dispositiu i la integració enguany de la tecnologia del sistema Cl@ve han aconseguit un web més atractiu i intuïtiu que els ciutadans estan utilitzant molt més per a realitzar les seues gestions. De fet, durant este període de cobrament voluntari, la Seu Electrònica de Suma Gestió Tributària s’ha posicionat com un dels canals preferits dels contribuents a l’hora de realitzar els seus tràmits tributaris.
Concretament, els accessos al web han augmentat un 22% respecte al mateix període de l’any anterior i fins a un 133% respecte a 2016. Per la seua banda, les gestions en la Seu Electrònica s’han incrementat en un 31,5% sobre el mateix període de 2017, sent els tràmits més realitzats el pagament de rebuts directament online amb targeta de crèdit, la descàrrega de rebuts i de justificants de pagament i l’alta de domiciliacions.
A este respecte, el director de Suma, Manuel Bonilla, va destacar que “gràcies a les mesures innovadores implementades en la gestió, als desenrotllaments tecnològics de SUMAinnova i especialment a la implicació i el compromís del talent de l’equip humà de Suma, s’ha aconseguit este repte, incrementant la qualitat en el servici per als ciutadans i amb major eficiència”.
Per la seua banda, el nou xat implementat enguany en el web de Suma per a donar més suport als contribuents ha atés en este període un total de 6.555 consultes en castellà, valencià i anglés.
Els Punts d’Atenció Digital instal·lats en les oficines per a facilitar l’accés als tràmits online amb l’ajuda d’un agent a aquells contribuents que així ho requerixen, també han augmentat la seua assistència en este període de recaptació, arribant a atendre a més de 15.000 ciutadans.
Més comunicació
Per a Suma, la comunicació amb els ciutadans és fonamental. En esta línia, l’organisme ha realitzat un important esforç en comunicació, a través de la publicitat, les xarxes socials i altres iniciatives, per a arribar al nombre més gran possible de ciutadans. En nombres, açò es traduïx en més de 107.000 telefonades al servici telefònic d’Atenció al Contribuent, en 76.439 missatges SMS i els més de 62.169 correus electrònics que es van enviar durant la campanya per a evitar recàrrecs en els rebuts.
La comunicació realitzada pel propi organisme s’ha vist reforçada en este període gràcies al conveni de col·laboració amb diverses entitats financeres que, a través dels seus propis CRM, han ampliat entre els seus propis clients la cobertura d’informació sobre els recordatoris dels terminis, mitjans de pagament, etc.