Suma Gestió Tributària ha acordat ampliar un mes el període de pagament voluntari dels tributs com a mesura extraordinària per la crisi de coronavirus, per la qual cosa esta campanya es tancarà el pròxim 5 de juny.

La campanya de cobrament sense recàrrec de l’impost de vehicles i les taxes de guals i fems es va obrir el passat 5 de març i estava previst que es tancarà el pròxim 8 de maig. Ara, i amb la finalitat de facilitar als contribuents el compliment de les seues obligacions, es prolongarà un mes més.

Així mateix, l’organisme de la Diputació d’Alacant ha suspés l’atenció al públic en les seues oficines per a ajudar a contindre la malaltia seguint les directrius de les autoritats de salut pública.

L’objectiu d’esta mesura, d’índole organitzatiu, és garantir, d’una banda, la prestació dels servicis públics i, d’un altre, protegir la salut del personal de l’organització i dels usuaris, segons ha destacat el president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, qui ha anunciat que SUMA incrementarà l’atenció telefònica i online als usuaris.

La suspensió de l’atenció al públic presencial és una de les mesures preventives adoptades per la Diputació d’Alacant per a ajudar a contindre la propagació del COVID-19. SUMA compte en l’actualitat amb 45 oficines distribuïdes per la província en les quals este mateix matí s’han col·locat cartells informant de dita suspensió, que es prolongarà fins a un altre avís.

Per a atendre els ciutadans, es prioritzarà l’atenció telefònica i telemàtica a través del Centre d’Atenció a l’Usuari, la seu electrònica www.suma.es, així com el xat online i Suma Respon, disponibles també en la web de l’organisme.

Així mateix, i de cara al personal de SUMA, a més de les mesures de prevenció i higiene bàsica recomanades per les autoritats sanitàries, s’han adoptat altres iniciatives com evitar les reunions de treball i visites als ajuntaments i la suspensió dels cursos i accions formatives de caràcter presencial. Ademés, i en els supòsits degudament justificats, es permetran modalitats de treball no presencials amb l’objectiu de garantir la prestació del servici públic.

Teletreball en la Diputació d’Alacant

Per part seua, la Diputació d’Alacant també ha posat en marxa diferents mecanismes per a afavorir el teletreball dels seus empleats i la conciliació familiar. D’esta forma, s’ha proposat la possibilitat del treball remot per a diferents perfils laborals i segons les necessitats de cada departament. A este efecte, i una vegada estudiat cada cas per part del Departament de Personal, es facilitarà a l’empleat que decidisca realitzar la seua jornada laboral des de casa les eines necessàries –correu electrònic, programes, etc- per al seu exercici.