La Diputació d’Alacant ha posat en marxa, a través de Suma, un cicle de xarrades informatives amb l’objectiu d’acostar els servicis que presta l’organisme tributari a les persones majors. Este nou programa, denominat Inclutec, ha arrancat en el municipi de Relleu i recorrerà durant els pròxims mesos diferents localitats de la província.
La diputada d’Hisenda i vicepresidenta de l’organisme, María Gómez, i el director de Suma, José Antonio Belso, han assistit a esta primera xarrada, celebrada ahir, en la qual s’han abordat, entre altres qüestions, els impostos i taxes com a recursos econòmics dels ajuntaments per a la millora dels servicis, el funcionament i les funcions de Suma, els mitjans que ofereix als col·lectius sensibles o els possibles tràmits a realitzar, a més de resoldre els dubtes i preguntes dels assistents.
“Suma vol estar més prop dels nostres majors perquè som conscients que són persones més vulnerables i, en molts casos, amb majors dificultats per a accedir als servicis que presta este organisme pel seu desconeixement i menor preparació digital i tecnològica”, ha indicat Gómez, qui ha afegit que l’objectiu és formar a dit col·lectiu i oferir-li una atenció més ajustada al seu perfil. “Coneixent també les seues demandes, suggeriments i dubtes podrem també ajustar els nostres servicis a les seues necessitats per a garantir unes prestacions i atenció més adequades”, ha assenyalat la diputada.
Durant la xarrada, s’han informat els assistents dels de mitjans amb els quals compta Suma per a atendre el contribuent, des del Centre d’Atenció Telefònica al ciutadà, un portal web, una APP o una extensa xarxa d’oficines, amb 46 permanents i 25 itinerants, així com dels tràmits que es poden realitzar a través d’ells.
Així mateix, s’han oferit detalls de la prestació del servici de Suma a Relleu i la seua comarca, on l’organisme compta amb oficines permanents de la Vila i Finestrat. A més, en els períodes voluntaris, els contribuents poden realitzar també els tràmits tributaris en el propi Ajuntament de Relleu, on es desplaça el personal de Suma.