Suma Gestió Tributària ha dissenyat un pla estratègic per al període 2022-2025 amb l’objectiu de millorar l’atenció i servicis que presta als ciutadans i incrementar l’eficiència i el valor que genera entre els ajuntaments que tenen delegada en l’organisme la gestió dels seus tributs. Incrementar els percentatges de recaptació, reduir el nombre de rebuts en executiva o el termini de resolució d’expedients, incrementar els projectes innovadors, simplificar els tràmits i establir noves eines de pagament per als contribuents són alguns dels objectius fixats.

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha participat este matí al Castell de Santa Bàrbara en la celebració del XXIX aniversari de la creació de Suma, en el qual s’ha presentat dit pla. L’acte ha comptat també amb la presència de la diputada d’Hisenda i vicepresident de l’organisme, María Gómez, la vicepresidenta segona, Ana Serna, els diputats Alejandro Morant i Javier Gutiérrez, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i el director de l’organisme, José Antonio Belso.

“Volem continuar sent un organisme públic de referència en matèria de gestió i recaptació tributària a nivell nacional per la seua eficiència i transparència”, ha indicat Mazón, qui ha apuntat com una de les prioritats “maximitzar el valor que aportem als municipis que confien en nosaltres per a la gestió dels seus tributs oferint-los un servei integral i d’excel·lència”.

Entre els objectius estratègics establit es troben, entre altres, superar el 92% de la recaptació en voluntària i el 35% en executiva – actualment és del 91,5% i del 30,3%, respectivament- o reduir anualment 50.000 rebuts, 25 milions d’euros pendents d’executiva i en un any d’antiguitat el deute en executiva.

Així mateix, es vol en els pròxims tres anys reduir a deu dies el termini mitjà de resolució d’expedients i incrementar fins al 7% els ingressos procedents de convenis amb organisme autònoms, que ara representen el 4,5% del pressupost, i en un 10% els onze projectes innovadors que anualment impulsa l’organisme.

A aquest efecte, es redissenyaran les polítiques de Recursos Humans, s’avaluarà el sistema d’informació i s’actualitzarà la xarxa d’oficines. Així mateix, i amb l’objectiu de millorar l’atenció al contribuent, es treballarà en la simplificació dels tràmits, s’incrementarà la no presencialitat i s’establiran noves eines de pagament. “Volem reforçar encara més les facilitats de pagament que donem als contribuents”, ha indicat el president, qui ha insistit en la importància de “impulsar les noves tecnologies sense oblidar la proximitat amb el ciutadà”.

Mazón ha reclamat la necessitat de rebaixar la càrrega fiscal que suporten empreses i ciutadans i ha posat com a exemple la decisió de la Diputació d’Alacant de baixar al 5% el recàrrec provincial de l’IAE “enfront del 30% que es paga en les diputacions de València i Castelló”.

Suma d’Or

Després de la presentació del Pla Estratègic, Mazón ha procedit a entregar la distinció anual ‘Suma d’Or’ als treballadors de Suma José Luis Almarcha i Isabel Escolano .