El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, i l’alcalde de l’Ajuntament de Majadahonda, José Luis Álvarez, han signat un conveni de col·laboració que permetrà a este consistori continuar utilitzant el sistema d’informació creat per SUMA per a la gestió, recaptació i inspecció dels tributs municipals, així com els avanços i prestacions tecnològiques que l’organisme alacantí ha anat incorporant, per a millorar l’atenció a la ciutadania del municipi madrileny.

L’acord entre Suma i l’Ajuntament de Majadahonda es va iniciar l’any 2005 i des de llavors “la seua evolució ha sigut molt favorable per a totes dues parts”, ha destacat Mazón, qui ha explicat que fruit d’aquest conveni “en cada exercici han anat millorant les prestacions que s’ofereixen als contribuents des de l’Ajuntament, en gran manera gràcies a l’aposta que SUMA realitza des de fa anys per la innovació i la millora de l’atenció ciutadana i que a través d’aquest conveni compartim amb Majadahonda”.

Algunes de les prestacions incorporades al llarg d’estes quinze anys de col·laboració inclouen l’atenció telefònica, mitjançant el sistema ‘Majadahonda Atenció Telefònica’ per a atendre el pagament de rebuts, canvis de domicilis fiscals, fraccionament de pagament, etc, o la web tributària municipal que permet qualsevol operació amb certificació o Cl@ve.

En els pròxims tres anys que durarà este nou conveni, prorrogable per altres tres, s’apostarà per avançar en l’administració digital i en la reducció de paper en els processos de comunicació amb els contribuents, així com pels expedients i registres electrònics integrats en els sistemes informàtics.

La signatura subscrita ahir entre les dues administracions adapta l’acord a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.