Suma Gestió Tributària eliminarà definitivament el paper en les seues notificacions i comunicacions amb empreses a partir del pròxim 1 de març de 2017, lo que implica que a partir de dita data les gestions amb les empreses, professionals i persones jurídiques seran exclusivament electròniques.

I si sóc una persona física?

Respecte a les persones físiques (contribuents particulars), es mantindran les notificacions en paper, encara que Suma recorda que tots aquells usuaris que ho desitgen poden operar igualment de manera electrònica per a rebre les seues notificacions i agilitar totes les seues gestions, des de pagar un rebut a domiciliar els seus pagaments d’impostos o demanar qualsevol duplicat, entre altres.

Objectiu: estalviar 280.000 euros i uns 1.300 kg de paper a l’any

La mesura, en el marc de l’estratègia de transformació digital i innovació que està duent a terme l’actual direcció de Suma per a impulsar la competitivitat, l’eficiència i l’estalvi de costos, permetrà augmentar l’agilitat de les gestions, i estalviar més de 150.000 folis, lo que representen més de 1.300 quilos de paper a l’any, amb el consegüent benefici per a la sostenibilitat i el medi ambient.

Respecte a l’estalvi econòmic, l’objectiu de l’organisme amb esta mesura d’eficiència és arribar a estalviar uns 280.000 euros aproximadament.

Impuls definitiu a l’administració electrònica

Després de l’entrada en vigor de la nova llei de procediment administratiu a l’octubre de 2016, i a fi de facilitar la transició, Suma Gestió Tributària ha mantingut les notificacions en paper al costat de les electròniques durant un període de quatre mesos, havent-se fixat l’1 de març com a data per a la implantació exclusiva de la comunicació electrònica.

A partir d’aqueix moment, totes les notificacions i comunicacions amb les empreses, professionals i persona jurídiques, es realitzaran per mitjans electrònics, a través de l’Oficina Virtual de la pàgina web de Suma (www.suma.es).

Oficina Virtual: sense horaris, sense esperes i des d’on vulgues

D’esta manera, a més de potenciar l’eficiència, la proximitat i la sostenibilitat i el respecte al medi ambient, els usuaris podran realitzar les seues gestions amb major agilitat i comoditat, ja que no hauran de desplaçar-se a Correus ni a les oficines de Suma i podran operar directament amb l’organisme les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana.

A fi d’informar els contribuents de la nova mesura, Suma està realitzant una campanya de sensibilització, informació i formació a través de les seues oficines, el seu departament telefònic d’Atenció al Client, la seua pàgina web, les seues xarxes socials i els mitjans de comunicació.

Com accedir a les notificacions electròniques

Per a saber en tot moment si es tenen noves notificacions en l’Oficina Virtual, és necessari facilitar les dades de contacte per a poder rebre els corresponents avisos directament en el correu electrònic.  Esta gestió es pot realitzar en la mateixa seu electrònica de la web de Suma, en l’apartat “Millora de dades personals” o a través de l’opció “Adhesió comunicacions per mitjans electrònics”.

A continuació es mostra el vídeo promocional d’este nou servici.