Suma Gestió Tributària ha tancat el període de cobrament sense recàrrec de l’impost de vehicles, la taxa de fems i la de guals en la província d’Alacant amb una recaptació que supera els 122 milions d’euros per als ajuntaments, la qual cosa suposa un increment de 1.763.090 euros amb respecte a 2018.

D’esta manera, l’organisme de la Diputació d’Alacant ha aconseguit en este període de cobrament les millors dades de recaptació dels últims 8 anys. Més accessibilitat, flexibilitat, canals d’atenció alternatius i nous servicis digitals per als contribuents són alguns dels factors que, junt amb la consciència tributària dels ciutadans, han permés obtindre estos resultats de recaptació durant el període.

Canals d’atenció

A més del servici que es presta en les 45 oficines i el servici d’atenció itinerant, Suma posa a disposició dels ciutadans múltiples canals de comunicació per a atendre les seues consultes i realitzar les seues gestions, com la Seu Electrònica, el telèfon d’Atenció al Contribuent, el programa Suma Respon, els Punts d’Atenció Digital, les xarxes socials i el canal xat, contribuint, tots ells, a facilitar al màxim el compliment de les obligacions tributàries dels contribuents.

Fraccionaments i ajornaments

Igualment, per a oferir més facilitats i una més flexibilitat als contribuents i evitar recàrrecs en els rebuts, Suma recorda que els ciutadans tenen la possibilitat de domiciliar els seus rebuts, realitzar fraccionaments i d’acollir-se a plans de pagament personalitzats.

A este respecte, en este primer període de cobrament d’impostos de l’any, prop de 13.400 contribuents han sol·licitat el fraccionament dels seus rebuts per un import de 3,3 milions d’euros. Per la seua part, un total de 14.543 contribuents amb un pla de pagament personalitzat han pogut abonar còmodament els seus impostos en quotes.

A més de la comunicació pròpia de l’organisme en mitjans, xarxes socials, telefonades, i sms, entre altres, s’ha portat una estratègia de col·laboració conjunta amb les entitats financeres col·laboradores (Banco Sabadell, CaixaBank, Bankia, Grupo Cooperativa Cajamar, Caixa Rural Central, Caixa Ontinyent, Caixaltea, Caixacallosa, Caixapetrer, Eurocaja Rural) per a informar els seus clients dels terminis i mitjans de pagament, a través del seu propi CRM, caixers, correu electrònic i altres.

Totes estes iniciatives s’emmarquen en el pla estratègic de l’organisme, amb el que s’aposta per la innovació, la comunicació, i el treball en equip amb focus en més qualitat, més eficiència, més transparència i més sostenibilitat.