Suma Gestió Tributària i la Direcció General del Cadastre han renovat hui el conveni de col·laboració que mantenen tots dos organismes en matèria d’informació cadastral, essencial per a la gestió de l’Impost de Béns immobles dels municipis de la província d’Alacant.

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i el director general del Catastro, Fernando Aragón, han sigut els encarregats de signar la renovació d’aquest acord, que es va signar per primera vegada en 1992 i va ser ampliat en 1997. La signatura ha comptat també amb l’assistència de la vicepresidenta segona i diputada d’Hisenda, Marina Sáez, el director de Suma, José Antonio Belso, i el subdirector general de l’ens estatal, Jesús Puebla.

El nou conveni aprofundeix en diversos aspectes que milloren la prestació del servici al ciutadà i als ajuntaments. D’aquesta manera, s’inclouen per primera vegada alguns tràmits en matèria de béns immobles de naturalesa rústica i diverses millores en la gestió de l’IBI urbà.

Així mateix, l’acord ha permés a Suma una actualització contínua i integral de la informació cadastral, essencial per a la gestió de l’Impost sobre Béns immobles dels municipis de la província d’Alacant.

Per a la Diputació i per a Suma és una satisfacció que dues administracions alineen la seua activitat amb la finalitat de millorar la vida dels ciutadans”, ha indicat el president, qui ha afegit que es tracta d’una col·laboració interadministrativa “plenament consolidada que ha permés als municipis de la nostra província millorar la gestió tributària de l’Impost sobre Béns immobles i amb això millorar els seus ingressos, alhora que s’ofereix als als contribuents una tramitació àgil i eficaç de les obligacions tributàries inherents a eixe impost”.

Dades Cadastre

Suma va ser la primera entitat local a signar a principis dels anys noranta un conveni amb el Cadastre i es realitzen anualment una mitjana de 69.160 tràmits, dels quals l’11% són alteracions jurídiques que s’incorporen a la base de dades.

El departament Cadastral l’integren 23 persones, de les quals 12 treballen des de la xarxa d’oficines de Suma en el territori. A més, l’organisme tributari de la Diputació disposa en 41 de les seues oficines de Punts d’Informació Cadastral (PIC), un servici d’accés a dades cadastrals en els quals es poden realitzar consultes i certificació de dades, notificar acords i presentar documentació. Aquest servei, per tant, ofereix proximitat i comoditat als usuaris al mateix temps que és més eficient.

En els últims vint anys, Suma ha gestionat 687.248 liquidacions que han suposat uns ingressos per als ajuntaments de 386 milions d’euros, amb una mitjana anual de 19,3 milions. Només des de març de 2023 fins a l’actualitat s’han detectat 350 omissions en el Mapa del Cadastre.