La identificació electrònica o identificació digital és un mètode perquè un sistema automàtic puga verificar amb seguretat qui és la persona que està accedint, de la mateixa manera que la banca usa targetes amb PIN per a la connexió a la seua xarxa de caixers. Per als ciutadans és interessant disposar d’una identificació digital ja que permet accedir a informació personal i a la realització de tràmits. Té avantatges d’accessibilitat a qualsevol hora i des de qualsevol lloc, sense necessitat de desplaçar-se a les oficines d’atenció al públic.

Quins sistemes hi ha en l’administració pública? I en Suma?

En l’actualitat l’administració publica admet dos tipus de mètodes d’identificació digital: els basats en certificats digitals com ara el DNI electrònic, el ACCV de la Generalitat Valenciana i altres emesos per col·legis professionals; i els basats en usuari i contrasenya, que es pot complementar amb un segon nivell de seguretat (normalment missatges de text a mòbil) per a la realització d’alguns tràmits especials.

L’Administració de l’Estat ha posat en marxa l’anomenat sistema Cl@ve, una potent eina que agrupa ambdos mètodes, admet certificats digitals i també la identificació per usuari i contrasenya, amb diverses modalitats (Cl@ve PIN i Cl@ve Permanent). El sistema permetrà en un futur identificar-se també en llocs web d’altres països d’Europa. Per a més informació consulte en este enllaç.

Per la seua part Suma admet en l’actualitat els següents mètodes d’identificació digital:

• Tots els inclosos en Cl@ve
• Diversos certificats digitals: entre ells el DNI-e, l’emés per la FNMT (de gran ús en la AEAT) i el de ACCV ja esmentat, incloent a més tots els certificats en llista d’autoritats de confiança
• Identificació a través de la banca electrònica d’aquelles entitats que hagen subscrit un conveni de col·laboració amb Suma.

Puc obtindre una identificació digital en Suma?

Sí, en qualsevol oficina de Suma pot obtindre tant el certificat de ACCV, com el Cl@ve. El lliurament és en el moment, no té cost, i ha de fer-lo el titular aportant la seua identificació personal. Per al cas d’empreses, es requereix la documentació de representació adequada. Verifique ací els detalls de com obtindre-ho.

Quin ús puc donar a la meua identificació digital en la web de Suma?

La identificació digital permet accedir a seu electrònica, en la qual pot realitzar multitud de tràmits, quasi com si estiguera en una oficina de Suma, entre ells:

Actualitzar les dades personals
• Sol·licitar un pla de pagament personalitzat o ajornat
Pagar i domiciliar rebuts
• Presentar declaracions i recursos administratius
Adherir-se al canal digital de Suma per a rebre totes les comunicacions per via electrònica

La utilització d’una identificació digital és cada vegada més comuna en la relació del ciutadà amb les administracions públiques, evita desplaçaments i està disponible 24×7.

Per a més informació consulte www.suma.es o cride al nostre centre d’atenció al contribuent en el 965 292 000.